dilluns, 9 de setembre del 2013

BLOG ENLLAÇAT PER LA INDEPENDÈNCIA

Buscava tema pel post d'avui. Un post molt important. Moltes idees i al final n'he triat dues.

La primera és pintar una samarreta. Ha sigut divertit: buscar la, escollir què pintar-hi, i fer-ho. Ah! i fer fotos del procés! que això ha sigut la primera vegada que ho he fet!
Perquè pintar una samarreta? Doncs perquè porto Catalunya al cor des de què vaig néixer i m'encanta portar peces de vestir que em recorden allò que estimo, sigui una caçadora que vaig comprar amb una amiga de la uni, o un mocador de coll que em van regalar fa molts anys també les meves nenes, o una samarreta que m'hagin portat de record tornant de les vacances, etc... Ara, cada vegada que em posi aquesta que he pintat pel motiu de l'11 de setembre, pensaré en vosaltres, en el blog i en què quan et proposes alguna cosa i ho intentes ja tens mig camí fet per aconseguir-ho.

Aquí teniu més o menys el procés:





I el resultat final:




La segona idea pel post d'avui és un convit. Sí. Ben lliure sou de portar-lo a terme, però se m'ha acudit després de llegir això:
http://elcatalacomcal.blogspot.com.es/2012/10/recuperem-paraules-i-expressions.html

i penso que té raó, que som responsables de fer que la nostra llengua perduri, i que està a la nostra mà ensenyar-lo als petits, que es xopin de les paraules nostres, catalanes, per aconseguir que no caiguin en l'oblit, que no desapareguin. Així, us proposo:
Escriure un text de no més de 10 línies utilitzant el màxim d'aquestes 11 paraules, us animeu?

CERCAR, ATURAR-SE ASSABENTAR-SE, GAUDIR, LLIURAR, MANCAR, QUELCOM, PROPER, SOLITUD, GOT I TRIGAR.

Podem fer com sempre, si teniu blog em deixeu l'enllaç als comentaris i si no en teniu doncs deixeu directament el text als comentaris, així de senzill.





I ARA NO US PAREU AQUÍ!!! QUE ENS EN ANEM A CASA LA PILAR!!!



29 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

matinera... :DDD

T'ha quedat una samarreta molt i molt xula, nena, ets una artista!!!

I jo (no podria ser d'una altra manera) m'apunto a la teva proposta...

No més de 10 línies eh? Entesos
El màxim? No s'hi han de posar totes? Bé, ho intentarem.

Tuitejo el post, els vull tuitejar tots amb #cadenablogs11/9/13

Carme Rosanas ha dit...

Finalment serà

#cadenablogs11setembre

perquè les barres no les vol

Assumpta ha dit...

M'encanta la samarreta!! Uuuuui, és que jo sóc molt, molt de manualitats i trobo que t'ha quedat fantàstica!!

I el convit... és molt engrescador, m'hi apunto, però dóna'm uns dies :-))

Glo.Bos.blog ha dit...

Nena, que matinera! Jo encara no li penjat.
La samarreta xulíssima. Estic d'acord amb la Carme i l'Assumpta: ets una artista.
El convit penso acceptar-lo, si se'm acut alguna idea.

Mercè ha dit...

Ostres!!
Quina xulada de samarreta, tot i que sóc de manualitats pintar samarretes no ha estat mai el meu fort, quina enveja!, jo em quedo amb els meus amigurumis i poca cosa més.
M'apunto això d'aquest convit de paraules, a veure què surt. Tenim data límit?

Gerònima ha dit...

Gràcies nenes! sou genials!
I no hi ha data límit Mercè! quan et vagi bé! :)
I si se us acut alguna paraula catalana que també perilli per ser substituïda per una de castellanitzada, acceptada o no, també la podríem anar recollint.

Anònim ha dit...

Uala Gerònima!!! Estic encantada de fer via amb tu. M'encanta la samarreta i també, el fet de coincidir en voler cuidar la llengua. Per a mi, és una fita molt important que practico des que vaig decidir conèixer-la a fons i posar els coneixements en pràctica.
Avui, t'abraço amb els dits. :-)

cantireta ha dit...

M'apunto. I afegeixo una coma, guaita ;-)

Sergi ha dit...

M’he aturat aquí després de visitar la baula del blog més proper de la cadena. Des que em vaig assebantar de la iniciativa del Blog-Via he pogut lliurar-me a gaudir de quelcom especial. Una cadena com aquesta, ens cerca, ens enllaça i ens dóna el que avui dia més ens manca als catalans: esperança i il•lusió.

No he sabut on col•locat el got, així que te’l deixo perquè et prenguis alguna cosa a la teva salut, a la de tots els que compartim la cadena humana i la de blogs i a la de totes les persones que respecten la llibertat dels pobles per decidir el seu futur.

Quadern de mots ha dit...

Quina manera tan personal per recordar aquesta cadena i aquesta diada. Bonica samarreta.

Bona diada!!!

jomateixa ha dit...

Què xula t'ha quedat.
Amb les meves filles també havíem pensat fer-nos camisetes personalitzades. Aquesta ha quedat fantàstica!

El porquet ha dit...

Gerònimaaaa! No t'escapis i dóna'm la mà! I més tu, que estàs feta una manetes! Jo sóc ben potaplà i sóc incapaç de fer coses com les que has fet amb la samarreta. Però bé, altres coses dec tenir (o no...).

Però bé, jo ben feliç de donar-te la mà i seguir així aquesta magnífica cadena blogaire!

Marta ha dit...

Quina samarreta tan xula!!! felicitats pel teu post! i Visca Catalunya Lliure!

Mireia ha dit...

Quina samarreta més xula. Serà un bon record

sa lluna ha dit...

Fantàstica primera samarreta!!
Ara ja saps que és la primera de moltes més ;)

Salut i endavant!
Aferradetes

Garbí24 ha dit...

ostres has fet talla per mi? un xl em va bé.....
bona diada, guapa

GEMMA ha dit...

Que no cessin les bones idees, sobretot aquelles que és poden fer realitat!

Thera ha dit...

Bonica samarreta, m'ha agradat la idea!! Bona diada!

Jordi Dorca ha dit...

i tant que sí! Cercar, cercarem. També la llibertat.

Pep ha dit...

La samarreta, molt guapa.
sou genials ¡¡¡

Elfreelang ha dit...

bona diada artistassa!

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Bona Diada, Gerònima. Encara que la samarreta no és groga, avui lluirà ben esplendorosa a la Via Catalana!

Bruixes a la cuina ha dit...

Dues propostes ben originals, sí senyora!!!!! I tens raó,: nosaltres som els responsables de tirar la llengua endavant! Visc a Suïssa i parlo català a la meva filla... cada setmana he d'explicar un mínim de 5 vegades 'el perquè' doncs el castellà li seria molt més útil em diuen... A mi m'és igual el què li pugui ser més útil, el que m'importa és que es pugui comunicar amb el cor amb els seus!!!!! Visca Catalunya!!!!!
Dolors

Relatus ha dit...

T'ha quedat una samarreta molt bonica i original!

Pel que fa al convit, demà m'hi poso Que acabis de passar una bona Diada.

sargantana ha dit...

fare el que pugui amb el teu repte,
pero no t'asseguro res
mira on soc encara visitant la cadena
soc curta de jornal!!
quina creu !!

moltes gracies per aquest post tan maco

sou genials !!

Consol ha dit...

Molt maca la samarreta. Faig esforços per millorar la meva parla i prenc nota de la teva proposta. Gràcies per a aquesta entrada.

Carme Rosanas ha dit...

Ja tinc la proposta a punt... es publicarà demà!

El text amb els teus mots, i altres mots per seguir, si en tenim ganes...

Garbí24 ha dit...

JO també t'he seguit el joc..... ;) Mai és tard.

artur ha dit...

Molt bona idea, la de la teva samarreta i també la proposta, és divertida !
M'hi afegeix-ho , amb el teu permís !
Bon cap de setmana !!